söndag 21 december 2014

En Carolina, en läsfåtölj och ett jullov

Det finns en sak som är väldigt bra med mitt jobb, och det är det faktum att jag över jul och nyår kan ta ut mycket komptid och vara ledig nästan oförskämt mycket. Så även i år - förutom en ynkans arbetsdag (lillejulafton dock, vilket är lätt traumatiskt) så ska jag vara ledig ända tills 12 januari.

*plats för avundsjuka suckar*

Fatta vad jag ska läsa böcker!!!

Det som ligger upptravat för läsning just nu ser ni på bilden. Grejen är att den optimistiska boktraven i min Kindle är ännu väldigare, men den är ju liksom inte särskilt lätt att fånga på bild. Där får den alltså stå och luta sig mot pappersböckerna och se slank ut och innehålla hur många tegelstenar som helst.


Så jag har alltså tänkt hinna med åtminstone stora delar av detta över jullovet (och även i år räknas även nätterna...):

Vi av David Nicholls (har jag redan börjat på)
Kvinnor och äppelträd av Moa Martinsson (som är nästa samläsningsbok på Kulturkollo, häng på vetja!
Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
Warbreaker av Brandon Sanderson
Steelheart av Brandon Sanderson
Lönnmördare av Jerker Hultén
Anaché av Maria Turtschaninoff
Arra av Maria Turtschaninoff
Wicked Intentions av Elisabeth Hoyt

Och i den lilla slimmade Kindlen trängs:

One for the Money (Stephanie Plum 1) av Janet Evanovich
The Fiery Cross (Outlander 5) av Diana Gabaldon
A Breath of Snow and Ashes (Outlander 6) av Diana Gabaldon
An Echo in the Bone Outlander 7) av Diana Gabaldon
The Way of Kings (The Stormlight Archive Book 1) av Brandon Sanderson
First Comes Marriage (Huxtable series Book 1) av Mary Balogh
Barnbruden av Anna Laestadius Larsson
Snögloben av Amanda Hellberg
Snömannen av Jo Nesbö
Världens vinter (Århundradet 2) av Ken Follett
Equal Rites av Terry Pratchett
Men at Arms av Terry Pratchett
Soul Music av Terry Pratchett
Hogfather av Terry Pratchett

Möööööjligen kan en del av detta räcka även en bit in på vårkanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar