torsdag 1 december 2016

En ung kulturman

På mitt andra hem Kulturkollo är det den här veckan jag som basar över veckans tema: Kroppen, och alltså därför jag som har hittat på veckans utmaning som handlar om att bygga sin egen kulturman (eller - kvinna förstås) av olika bok-, film-, spel- eller sångtitlar. Därför tycker jag att det vore snällt och trevligt mot mig själv att svara på min egen utmaning, så det gör jag nu.

Här är min kulturman:



Som ni kanske ser är det en ganska ung person - nämligen sammansatt av endast barn- och ungdomsböcker. (har jag nämnt att jag jobbar som skolbibliotekarie, förresten...?) I ungdomsbokshyllan är det en viss övervikt åt titlar med hjärtan i, kan jag säga. Och ögon. Jag fick faktiskt sålla. Här är titlarna:

Kaos i skallen av Kerstin L Hahn

Rälständer och lösgommar av Sita Brahmachari

Vilda gröna ögon av Joyce Carol Oates

Tvillingsjälar av Jacqueline Wilson (och ja, nu räknas själen som en kroppsdel, OK?)

De mystiska huggtänderna av Anders Jacobsson

Genom märg och ben av Chris Mould

Ljudet av ditt hjärta av Stephenie Meyer

Varma händer frusna hjärtan (Klass 7B) av Pernilla Gesén

Pirr i magen klump i halsen av Annika Thor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar