måndag 12 oktober 2015

Måndag, 20:03 - 21:20

Hallå, hallå, bästa fru bloggskribent - vad håller du på med? Du har ju läst både Djupa Ro och Jan Svensson som du har längtat så länge efter... vad har hänt med inläggen om dem? Va? Vavavava?

En helg hände, en helg fylld med rätt mycket icke-bokrelaterat. Candy Crush Saga hände en hel del också, vilket är lite så där skäms-kuddigt att erkänna. Och just nu ikväll? Huvudet kändes som gröt finmosad med gaffel efter en jobbdag full med möten, så jag bestämde mig för att ta ett bad. Och med ner i badet följde... en grön bok.


Vad? Läser bibliotekarien böcker i badet? Är inte det oansvarigt?

Nä. Det är min egen bok. Den badar jag med så mycket jag vill.

Men mot slutet höll jag på att bli ett med badvattnet, så jag fick slita mig ifrån den där gröna boken. Det var svårt. Den är, trots titeln, full av sånt som en Carolina har roligt åt. Den är faktiskt så väldigt bra att den här bloggskribenten nu direkt stänger ner bloggen igen och går och sätter sig i läsfåtöljen. För vem kan motstå meningar som "Det är en universellt accepterad sanning att high school suger."

Ja, ja, vi vet att du gillar Austen...

Ja! Och sånt här:


OK, gå ner till din läsfåtölj då. Men du lägger dig väl i tid i kväll? Det är jobbdag i morgon?

*blädder blädder*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar