lördag 19 september 2015

Bokmässans måsten 2: Laini Taylor


Laini Taylor är mitt nästa måste. Mitt måste-måste-måste!!-se under Bokmässan, hur många andra programpunkter det än finns. Förra sommaren var jag fullständigt nergrottad i hennes tre böcker i trilogin A Daughter of Smoke and Bone (Önskemånglarens dotter) - kunde inte sluta läsa. Här, här och här kan du läsa vad jag tyckte om de tre böckerna.
Laini kommer ju också (som jag skrev igår, men jag tror mycket på tydlighet i kommunikation) till Kulturkollos fantasymingel 16.00-17.30 på lördagen. Då kommer hon direkt från sitt eget seminarium som heter Feminism, framgång... och fantasy! 15.00-15.45.

Men Laini kan du se och höra redan på fredagen:12.00-12.45 har hon ett seminarium där hon ska prata med Siri Pettersen om bandet mellan illustration och fantasy.

Och på söndagen har Laini en workshop på Ung scen 10.30-10.50 där hon ska prata om hur hon kom på sina monster och karaktärer, och inspirera besökarna till att kanske skapa eget i hennes anda. Med sig på scenen har Laini då en mycket nervös moderator, nämligen yours truly. Så om ni vill se mig live (tveksamt) och Laini in action (ja!) så kommer ni en sväng runt Ung scen på söndagförmiddagen.

Laini Taylor gör fler framträdanden på bokmässan, men de här tre är de jag inte kommer att missa. (särskilt inte den sista dårå...)





2 kommentarer:

  1. Vet du om hon är där idag? Barar idag jag kan ich vill verkligen se henne där eftersom jon är anledningen till att jag vill gå. Men hittar det inte någonstans ❤ så vet du om hon ska vara där idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade bokmässans sida men tyvärr ser det ut som att hon bara är där fre, lör, sön.

      Radera