fredag 7 augusti 2015

Om kategori fyra, små grisar och sand mellan tårna

Om någon undrar....? Äsch, troligen inte. Antingen är ni lyckliga typer som fortfarande har semester och sitter i solen och gräver med tårna i sanden och struntar högaktningsfullt i alla bokbloggar - eller också är ni som jag och har jobbat senaste veckan och 1. har högar att grejer att ta igen där eller 2. inte så många högar så ni kan ta ut komptid och 3. sälla er till alla de där skarorna som sitter med tårna i sanden och boken upp i ansiktet.

Men OM någon ändå undrar... så har jag inte rymt. Jag har tillbringat senaste veckan ihop med de här:




(jamen tjoho! vad det ÄR kul med fanart...)

De, och en stor hop med andra, härjar runt i en bok som är så tjock att den borde skämmas. Jag har bara kommit halvvägs, för jag är alltså en av dem som börjat jobba igen men som tillhör kategori 4. har börjat nytt jobb och är fullständigt däckad i huvudet av det och 5. somnar i fåtöljen som en liten gris varje kväll innan jag ens har hunnit läsa ett helt kapitel i den där tegelstenen. Fast den är så bra.

Så kan man också göra med en solig augustivecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar