tisdag 3 februari 2015

Behöver fluff nu...!

Nämen vad är detta för träsk jag har hamnat i??? Nu har jag nyligen avslutat en bok som gjorde mig sur och fick mig att skriva ett gnällig inlägg (nästan lika gnälligt som inlägget jag skrev förra veckan). Jag har lagt åt sidan en annan bok eftersom den är ändlös. Troligen kommer jag att kunna avsluta den till julen 2016 eller så.

Och alldeles nyss höjde jag blicken från den psykadeliska flum-fantasy-bok jag hunnit kanske halvvägs in i och kände att nä, nu räcker det, jag ger upp. Varför läsa en bok jag inte begriper ett jota av och som bara är konstig (även om omslaget är väldigt, väldigt fint?).

Nu behöver jag något fluffigt. Något lättsmält som jag blir glad av. Något som inte tar flera veckor att läsa och som inte innehåller detaljer som gör mig irriterad. Jag tog hem den här idag:



Är det tillräckligt mycket fluff, tro? Lite ostbågar till det också?

4 kommentarer:

  1. En måste älska titeln iaf! Hoppas det fluffar. Själv har jag svårt att släppa Eleanor & Park för att tex laga mat åt min familj, hämta på dagis och annar trams.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eleanor & Park är helt underbar! Önskar nästan att jag hade den oläst så jag fick läsa den för första gången en gång till.

      Radera