lördag 16 augusti 2014

Häng med på Kulturkollo!


Idag lanseras Kulturkollo! Det är ett bloggkollektiv bestående av sju bloggare utspridda över precis hela Sverige. På Kulturkollo ska det pratas om böcker, om läsning, lyckan i att klappa en ska-snart-läsa-boktrave, TV-serier, boklängtan och fina dikter. Om gamla böcker och om nya. Om barnböcker och om gamla klassiker. Det ska diskuteras böcker i samläsningar och bokcirklar, det ska utmanas kollektivmedlemmarna emellan, och så ska förstås alla andra bloggläsare få vara med. I bokcirklar, i utmaningar och i enkäter.

Och jag är lycklig nog att få vara en av de där sju! Några av de andra bloggarna har redan presenterat sig under dagen (Lyran, Litteraturkvalster-Fanny, hyllan-Lotta, Fiktiviteter-Helena), några är fortfarande überhemliga och presenteras 16.00 och 17.00.

Vi kommer att ha vansinnigt kul tror jag. Häng med du också på vårt kulturkollo!

(Och nej, nej, jag kommer absolut inte att sluta skriva på Carolina läser... jag kommer att skriva precis lika mycket och ofta här som förut. Kulturkollo är bara något mer i mitt liv, en plats dit jag går för att ha kul)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Men jag ser ingen möjlighet att kommentera inlägg när jag läser i telefonen - och det är nästan endast under nattningsmaratonet med telefonen i hand som jag läser bloggar.

      Radera
    2. Nä, det har blivit något fel med kommentarsfunktionen än. Nu måste man klicka på "read more" för att kunna kommentera. Vi (någon som är duktig på wp, inte jag...) ska försöka ändra på det där pronto.

      Radera