tisdag 6 augusti 2013

Läskiga barn som surrar i stället för att prata

Igår fick jag ett paket med posten. Inuti låg en alldeles ny bok som jag är väldigt sugen på att läsa, nämligen Den nya människan av Boel Bermann. I en skrämmande framtid (2014 står det på baksidan, läskigt nära!) faller och faller födelsetalen. Till slut föds inga bebisar - tills de nya människorna börjar födas. Dessa utvecklas onormalt snabbt, och trivs bäst med att vara med varandra. De talar inte, utan kommunicerar med ett surrande ljud.
Låter som en riktigt krypande läskig dystopi, och jag verkar aldrig tröttna på dystopier. Gärna dem som inte främst har en dystopi som miljö för en kärlekshistoria, utan i stället riktigt grottar ner sig i samhället, hur läskigt det är och hur det har utvecklats för att bli som det är.

Medlem i Den nya människan street team
Jag har roligt nog blivit utvald av Kalla Kulor Förlag att delta i ett "bloggande street team" som före och efter bokens release kommer att få göra olika uppdrag kring Den nya människan. Uppdraget den här veckan (förutom att packa upp och klappa på boken) är bland annat att dela den här boktrailern, där Boel Bermann själv läser ur det första kapitlet ur Den nya människan. Jag återkommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar