fredag 24 maj 2013

Ja men det är inte mitt fel. Den tvingade sig på mig, jag lovar.

Jag skulle inte läsa den här nu. Jag hade precis svurit på att inte kånka hem fler böcker, för Robert Jordan ligger där hemma och skriker på mig, och det har kommit riktigt många nya barn- och ungdomsböcker som ligger i en trave och kräver läsning NU, och så har jag inte tid för det är triljoner andra saker som ska göras i livet i maj månad. Jag skulle inte. Och lämpligt nog var den första boken i serien utlånad överallt där jag jobbar så jag tänkte att "vad bra - då kan jag hålla mig ifrån detta nya gift tills den behagar komma in".

Jaha. Och så kom jag tillbaka efter lunchen på jobbet. En enda bok stod det i vagnen för återlämnade böcker. Flickan under jord av Elly Griffiths. En enda bok som tyckte det var ensamt och kallt där i bokvagnen.

Är inte det ett tecken, så säg?

2 kommentarer:

  1. Den talade ju till dig. Inte mycket annat att göra i det läget. Du har bra läsning framför dig :)

    SvaraRadera